Positiv dag

Jag hälsar på min mamma varje dag. Det händer inte mycket roligt om dagarna när man sitter på en avdeling på lasarettet och jag hoppas att jag ger henne lite glädje när jag är där, även om jag ibland är väldig trött, men då är vi trötta tillsamans.

Ibland är det svårt att se om det är några framsteg i henne rehabilitering, men när jag sen tänker tillbaka några dagar så ser jag att hon tex är starkare i sina arma eller ben, att hon sitter rakare eller faktisk klara av att sitta på säng kanten eller kan sätta sig upp själv i sängen eller svänga upp benne i sängen när hon skall lägga sig. Alla dessa saker har hon inte klarat av och det är faktisk stort att hon kan det.

Idag tyckte jag hon verkade piggare. Vet inte precis varför jag tyckte det, men hon var mer vaken i sina frågor och det hon pratade om, även om det är massor hon inte minns. Det kändes bra och vi pratade om att det är vårdplaneringsmöte i morogn och hon sa själv att hon antagligen blir flyttat till ett rehabboende och hon hoppas det är bra där, att det blir lite jobbigt att lära känna ny personal, men vi var eniga om att det antagligen var bra och trevlig personal.

Jag vet inte vad det är som gör att hon minns vissa saker väldigt bra och andra saker minns hon inte alls, men känns lite som att det beror på hur intresserat hon är eller hur viktigt det är. Vad hon åt för en time sen eller att hon får dessert varje dag efter lunch, det har hon inget minne av alls. Men en del saker har hon inga problem med alls.

Jag känner mig iaf glad och positiv idag och jag är tacksam att min mamma inte har ont eller mår illa längre.
Jag hoppas jag kommer att kunna hålla denna positiva känsla länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0