Tonåringar och stök

Jag har två tonårsdöttra och de är som natt och dag och har alltid varit. De är jo absolut helt underbara båda två och har en massa fina underbara sidor. Sen kan de vara, hmmm ja så där envisa griniga tjuriga arga eldsprutande, som tonåringar kan vara.

Min ena dotter lämnar saker efter sig över allt. Hon vet att jag hatar när det ligger skaer över allt. Jag gillar ordning och reda. Jag tycker inte alls om att gå och plocka efter henne och jag tycker absolut inte heller om att tjata på henne hela tiden. Jag har pratat med henne så hon vet precis vad som gäller och vad jag tycker men av nån anledning så klara inte hon av att lägga saker på plats, att inte kasta sina saker eller kläder i soffan, att inte ha en hög av sina saker och kläder på tvättmaskinen, att inte lämna hälften av sitt smink och använda bomullspads osv listan är lång....
Annars är hon go och omtänksam.....

Hur gör jag?




Kommentarer
Postat av: Annacarin Branting

Det verkar som om din ena dotter är släkt med mig..Jag stökar omkring och lägger grejer överallt;) Medans min vuxna dotter ar den mest organiserade som finns:)

2010-09-02 @ 10:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0