Lite uppdateringar

Lite uppdateringar om Saphira.
Vi åkte till djursjukhuset och de tog nya provar och gav henne dropp, efter några timmer (4-5) åkte vi hem igen med en lite piggare och gladare Saphira. Hon var riktig duktig på sjukhuset. De stack henne fyra gånger innan det blev rätt och hon sa inte en ljud. Nästa morgon åkte vi tillbaka till djursjukhuset då vi hade tid för ultraljud.
Fast vi hade en tid var det låååång väntan, men äntligen var det våran tur och jag var lite nervös för att de skulle upptäcka obehagliga överraskningar, men som tur fanns inger sånna. Men en kraftig inflamation i grovtarmen och en mindre infalamation i tunntarmen. Men magsäck, njura och lever såg fina ut. Vi fick recept på antibiotika och skall på återbesök om två veckor. Vi hållar tummarna för att hon är bra då, för annars kan det vara problem med bukspotkörtlen. Den lilla stackarn har gått ner 200 gram och det är mycket när man bara väger 2 kg. Men eftersom tarmen inte är bra tar den inte upp näring som den skall fast hon äter bra. Ja de dagar hon har kräkits äter hon förstås inte, men sånna dagar har det bara varit nåra få av på 2- 3 veckor iallt har varit dålig från och till i 4 veckor.
Jag tycker att Saphira verkar gladare och piggare, hon vill helst busa hela tiden   :o)


Bilden är tagit med en mobil, därav dålig kvalitet.

Kommentarer
Postat av: Eva

Åh jag får ont i hjärtat om Saphira. Stackars liten! :o(

Jag hoppas verkligen att hon blir frisk igen.



Jag vet hur fruktansvärt jobbigt det är med en liten sjuk vovve.. usch jag lider med er.



Många kramar Eva & Rudolph

2008-08-10 @ 20:32:09
URL: http://blixman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0