Kanske...

Kansek jag borde börjar blogga igen. Känns iof inte som att tiden räcker till, men jag tycker det är kul att skriva och det känns som jag skulle behöva skriva av mig och eftersom det är min blogg så skriver jag ju vad jag vill. Roliga saker mindra roliga saker och gnäll.
Senaste året har varit mycket upp och ner. Det kunde vara värre absolut, men allt som varit har verkligen tagit energin från mig. Sen blir min fibromyalgi inte bättre av att det både varit fysik ansträngande saker och psykiska. för ett år sen var både barn och hundar sjuka och på julafton fick min mor en hjärnblödning. Då jag är enda barnen och den enda släkt min mor egentligen har så är det självklart att allt läggs på mig. Besök på lassarettet, flytt, städ och försäljning av lägenheten mm och fortfarande idag försöker jag hälsa på min mor flera gånge i veckan. Jag kan ju säga att vid det här läget har jag både ett och annat att säga om sjukvården och om äldravården. Jag vill inte bli gammal och ha det som de gamla har det idag. Min mor har tråkigt från morgon till kväll och de flesta siter bara och sover och personalen har inte tid, det känns ju som en uppiggande miljö att leva i. Men jag kan inte trolla och jag kan inte vara där jämt. Jag har mig min hälsa mina barn och allt annat i livet att också ta hand om och ibland känns det svårt att hitta en ballans och tid till allt. Just nu är jag bara trött trött och ännu mer trött... Jag som älskar att fotografera har knappt fotat senaste året. Jaja nu skall jag inte klaga mer, som sagt kunde det vara värre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0