Värk

Det här är ju min blogg där jag får skriva vad jag vill. Normalt tycker jag att jag är ganska positiv eller försöker vara i alla fall och jag vet att saker inte blir bättre av att klaga eller tycka synd om mig själv, men just idag så tänker jag ändå skriva ner mitt gnäll.

Jag är så förbannat trött på att jämt ha ont. Jag vaknar med värk i kroppen mest i arma och axlar, flera gånga per natt, som tur är en del nätter bättre än andra. Jag vaknar på morgonen och är stel, trött och med värk i rygg armar händer, alltid i händerna, också de bra dagar. Det känns jobbigt att vakna och stiga upp även om jag vet att värker avtar och likadan stelheten när jag varit uppe en stund.

Jag får ont i ryggen av att stå lutat över köksbänken och göra mat. Jag får ont i rygg och handled av att dammsuga. Tvätta några maskiner i tvättstugan tar helt slut på mig och min rygg känns som den skall gå av. Ja listan är lång och jag kan ju inte sitta här och gnälla hela dagen. Ibland är jag bara såååå less på att inte vara pigg glad och värkfri. Glad kan jag vara men pigg, jag är så förbannat trött för jämnan och det är faktisk värre än att ha ont. Värken kan man liksom bita ihop och låtsas att man inte märker, men tröttheten dra mig ner Bläääää Jag vill vara piggelin, dansa runt och sjunga städa och göra fint skratta och ha kul och orka och klara av att ha ett ordentligt jobb och tjena ordentligt med pengar. Jag vill jag vill jag vill så mycket har inte tid ha ont och vara trött………… Men en dag så vänder det, det har jag bestämd och som tur är har jag trots värk och trötthet många underbara dagar  :-)


Kommentarer
Postat av: Indra

Hej och tack för dina fina ord i min blogg. :-) Det är alltid så roligt att få lite feedback för det man gör. :-D Jag valde att skriva svar i det här inlägget eftersom jag tyckte det var så himla bra! Jag kände igen mig så väl i beskrivningen och jag vet så väl hur du har det eftersom jag själv har Fm.

Kommer definitivt att fortsätta följa din blogg.

Ha det så gott!

Vänligen//Indra

2011-09-12 @ 16:47:30
URL: http://cherlindrea.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0