Revir

Jag har en fråga till ni som läser på min sida. Saphira blev rumsren ganska snabbt när hon var liten, minns inte hur gammal hon var. MEN nu har det hänt något konstigt. Vi var och hälsade på min kompis som vi varit hos många gånger förut, skillnaden nu var att min kompis nu har fått en stor blandras valp och den var Saphira inte helt förtjust i eller inte alls förtjust :o) när vi varit där en stund låg det plötsligt bajs på golvet. Jag sa först att det är omöjligt att Saphira bajsar inne, för det händer aldrig, fast min kompis katter bajsar heller aldrig inne och valpen har mycket större bajskottar, så vist fans det en möjlighet att det var Saphira. Nästa gång vi var där låg det bajs igen, så det måste ju vara Saphira. Min kompis tror att Saphira bajsar sitt revir, för det är större än att kissa det. Hon tycker väl att hon var där först :o)
Min fråga är om någon av er har hört om hundar som bajsar revir? Jag har sökt på internet och tittat i hundböcker men inte hittat något.

Kommentarer
Postat av: Frida

Vissa ranghöga hanhundar bajsar gärna så högt det går, helst mot lyktstolpar eller träd då de kan gnugga in sin doft.
Vovvar som känner sig stressade på andra platsen än "hemmaplan" kan också släppa en korv eller skvätta i annat syfte än revir.

Trevlig blogg! Ha en fin dag!

2008-01-17 @ 15:04:45
URL: http://thepetshop.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0