Natte sömn

I natt sov Saphira i sitt lilla hus som är ett hundbur/väska Den är i tyg med fönster på sidorna. Hon har den brevid sin korg i hallen på dagarna. På natten brukar hon sova i sin korg bedvid vår säng, men i natt fick hon sova i "huset" bredvid vår säng, med stängt "dörr". Eftersom hon den sista tiden har vaknat varje natt och tyckt att nu skall vi sluta sova och gnällt och vill ut så var vi tvungna att göra något. Natten till igår testade vi att hon skulle ha tillgång till hela huset på natten så hon kunde sova vart hon ville och avsluttade kvällen med en längre promenad, men hon tassade fram och tillbka, fram och tillbaka och tillslut ville hon ut . Så i natt testade vi då att ha henne instängt, hon gnälde några gånger och jag sa då bara tyst, ibland satte jag ne handen till det  lilla fönster. Hon gnälde aldrig länge, la sig och sov istället. I morse när jag öppnade dörrn till hennes hus kom hon ut och såg så glad ut  :o) Hon som annars inte är till att dra ut ur sängen. Jag kan ju tillägga att hon änner sig trygg i sitt lilla hus, men det kändes ändå lite elakt, så jag är glad att det gick bra.  

Kommentarer
Postat av: stine

vilken söt hund

2008-01-19 @ 09:47:56
URL: http://stineb.blogg.se
Postat av: Eva

Du vill inte ha henne i din säng på natten?
Jag skulle tror att hon sover bättre då ialla fall. :o)
Rudolph älskar att sova hos mej. :o))
Och ligger gärna kvar på min plats efter att jag gått upp. hehe
/Eva

2008-01-23 @ 17:03:50
URL: http://blixman.blogg.se
Postat av: Anne-Lene

Min kära man vill inte ha henne i sängen, fast det är han som smygar upp henne i sängen ibland :o) Fast det fungera bra att ha henne i sitt lilla hus. Hon har inte gnällt eller velat ut på natten.

2008-01-23 @ 18:12:35
URL: http://tammela.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0